Show simple item record

dc.contributor.advisorIkaunieks, Gatis
dc.contributor.authorGraudiņa, Ginta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-04T01:02:56Z
dc.date.available2017-07-04T01:02:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58408
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37096
dc.description.abstractBakalaura darbs uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 32 lapām. Tas satur 18 attēlus, 2 tabulas, 3 formulas, 2 pielikumus un 31 atsauci uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Novērtēt pūļa efekta saistību ar skolēnu lasīšanas spējām. Eksperimenta dalībnieki: Pētījumā piedalījās 54 dalībnieki, no tiem 39 dalībnieki vecumā no 8 – 19 (13,12 ± 4,05) gadiem, kas ir pētāmā grupa, bet 15 dalībnieki vecumā no 21 – 24 (22,9 ± 1,6 ) gadiem, kas ir kontrolgrupa. Izmantojot datorprogrammu, tika pārbaudīts pūļa efekts labajā un kreisajā redzes lauka pusē. Statistiski ticami var apgalvot, ka labajā redzes lauka pusē pūļa efekts ir mazāks nekā kreisajā redzes lauka pusē. Korelācijā ar lasīšanas ātrumu tiek konstatēts, ka, samazinoties pūļa efektam, palielinās lasīšanas ātrums.
dc.description.abstractThe Bachelor work is written in the Latvian language by computer on 32 pages. It contains 18 images, 2 tables, 3 formula and 31 references to other literature sources. Research aim: To assess the crowding effect connection with children who has different reading skills. Research participants: The reasearch included 54 participants, of them 39 participants between the ages of 8-19 (13.12 ± 4.05) years, is the researched group, but 15 participants aged 21-24 (22.9 ± 1.6 ) years, is the control group. Using a computer program was examined the effect of the crowding on the right and left side of the visual field. Statistically significant can be argued that the right side of the visual field, the crowding effect is less, as the left side of the visual field. Correlation with the reading speed is found that decreasing the crowding effect increases the reading speed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFizika
dc.subjectPūļa efekts
dc.subjectLasīšanas ātrums
dc.subjectEkscentricitāte
dc.subjectPerifērija
dc.titlePūļa efekta novērtējums bērniem ar dažādu lasītprasmi
dc.title.alternativeEvaluation of crowding effect in children with different reading skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record