• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Physics, Mathematics and Optometry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skata fiksācijas stabilitāte bērniem ar un bez lasīšanas grūtībām

Thumbnail
View/Open
304-95424-Ozola_Elizabete_eo20033.pdf (1.084Mb)
Author
Ozola, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultāte
Advisor
Šerpa, Evita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darbs tika rakstīts latviešu valodā uz 33 lapaspusēm. Tas satur 10 attēlus, 2 tabulas un 28 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Salīdzināt fiksācijas stabilitātes starp bērniem ar un bez lasīšanas grūtībām izmantojot 2 mainīgo elipses kontūru laukuma (BCEA) Metode: Izmantojot Tobii Pro Fusion acu kustību pierakstu iekārtu, I2MC algoritmu un ne ar lasīšanu saistītu stimulu, tika noteikta fiksācijas stabilitāte. Dalībnieki: Pētījumā piedalījās 306 bērni no 1.- 6. klasei vecumā no 6 līdz 12 gadiem no Latvijas skolām. Rezultāti: Fiksācijas stabilitāte statistiski nozīmīgi neatšķīrās nevienā no apskatīto klašu audzēkņiem ar un bez lasīšanas grūtībām (p>0,05). Secinājumi: Fiksācijas stabilitāte neatšķiras bērniem ar un bez lasīšanas grūtībām.
 
The thesis was written in Latvian on 33 pages. It contains 10 figures, 2 tables and 28 references to literature sources. The aim of the thesis: To compare fixation stability between children with and without reading difficulties using bivariate contour ellipse area (BCEA). Method: Tobii Pro Fusion eye tracker device, the I2MC algorithm, and a non-reading stimulus was used to determine fixation stability. Participants: 306 children from 1st to 6th grade aged 6 to 12 from Latvian schools participated in the study. Results: Fixation stability was not statistically significantly different in any of the studied classes between children with and without reading difficulties (p>0.05). Conclusions: Fixation stability does not differ between children with and without reading difficulties.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63434
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (FMOF) / Bachelor's and Master's theses [2775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV